Kaynak ( SRC ) Build Etme Sorunu ?

Merhaba,

FreeBSD 11.0 x32 Bit.

Gerekli Güncellemeleri ve Port Kurulumu Yapıp Gmake Kurmama rağmen Build işleminde hata alıyorum. 

>> /usr/sbin/pkg 

Komutu Girildiğinde : pkg: not enough arguments

Hatası alıyorum.

ve bir çok lib hatası alıyorum.
-------

Ne Demek İstediğimi Anlamıyorsanız. Lütfen Bu Videodaki Yapılanların aynısını sorunsuz bir şekilde yapmak istiyorum. 

Video : 


Yorumlar

  • Anlaşılan metin2'i kurmak istiyorsunuz ama video da 9.x anlatıyor, 11.x sürümü içinde olduğundan emin misiniz? 
    Metin her sürümde olmuyordu diye hatırlıyorum sanki.,

    Server/oyun olayı çok farklı bir konu, bu konularda oyun siteleri daha fazla yardım edebilir.
    Diğer türlü  kodlar komutlar bildiğimiz şeyler olursa söyleriz ama server olayı çok farklı tabi.
  • Videoda : 9.3 x32 Kurulum Yapıyor. Fakat ben 11.0 x32 Kullanıyorum. Evet Metin2 yi ilgilendiren bir durum. Oyun kurulumu yapabiliyoruz. Videoda Metin2 nin Kaynak ( Source ) dosyasını Build ediyor. bütün kaynaklar sorunsuzca mevcut fakat build edemiyoruz sorunlar Bsd den kaynaklı ? Türkiyede bunu yapabilen şuan için yok Herkes Yabancıların Hazır kalıbını kullanıyor. Belki bir şeyler yapabiliriz umuduyla. Teşekkürler.
  • Türkiyede BSD ile uğraşandan yok, uğraşanlarda ortalarda gözükmez zaten, bilgisi olan kayıptır çoğunca. Server işleri zaten farklı bir alan. Eğer öyle hazır kalıplar varsa kullanılması daha mantıklı.
     
    Öncelikle net bağlantınızı kontrol edin, sonrasında 9 da pkg yi kendiniz aktif ediyorsunuz doğru ama  11 de zaten aktif olması lazım, bir şey yapmanıza gerek yok pkg için.
    pkg update ; pkg upgrade
    Eğer bu dönmüyorsa, dediğim gibi nette sıkıntı vardır, ya da videoya göre eklediğiniz pkg ayarlarını geri alın.
  • Hazır Kalıptaki ' Yüklü olan pkgleri ' pkg info ' olarak hepsini not alıp. 11x te kursam yararı olur mu peki ? ve genelde liblerle ilgili hatalar alınıyor bu konu hakkında bilginiz var mıdır ?
  • 9.x paketlerinin 11.x e uyacağını sanmam, sürüm farklılıkları vardır. 11 le uğraşacağınıza 9.x'le devam edin daha mantıklı.
    Ama 11 sürümün de pkg nin olmaması pek mantıklı değil, net ayarlarınızı filan tekrar bi kontrol edin.

    Tabi ben sizi genede engellemiş olmayayım, denemeden de belli olmaz, dediğinizi bir deneyin isterseniz. Açıkcası böyle denemeler yaparak sisteme daha çok hakim olmayıda öğrenirsiniz. 
  • asoptrasoptr 26
    14 Mar 2017 - 21:49 düzenlendi
    Aldığım HATA : 

    ....

    FreeBSD ' Geniş çaplı ' öğrenmek istiyorum. Bunun yolları var mıdır ?
  • bu gmake all komutuna kadar hiç hata almyorsunuz değil mi? rehbere göre gidiyorsunuz. Sanırım pkg sorunu da aşmış olmalısınız.
    Gmake komutunu verdiğiniz dosyayı hata verince bence tekrar yenileyin, tabi 9 dosyası 11 e de olmayabilir, neti iyice didiklemeniz gerekir.
    FreeBSD yi öğrenme yolu Türkçe olarak bildiğim yok, ama nete bakın genede, bazı server/admin kursları olabiliyor, onların içinde BSD de olabilir. 
  • Oyun Kaynağı ' GCC ' kaynaklı BSD 11.x sürümünde gcc olmadığı için olabilir mi ?
  • Olabilir tabi 9 lar da gcc idi, 11 de clang oldu, hatta 10 da clang'tı hatırladığım.
    /etc/make.conf dosyanızı gcc ye göre ayarlarsanıız, 11 de de gcc ile derleyebilmeniz lazım.

    http://bsd-tr.org/discussion/55/make-confu-ayarlamak-gcc-veya-clang
    http://bsd-tr.org/discussion/484/freebsd-10-2-sueruemuene-gmake-c-kurulumu
  • asoptrasoptr 26
    16 Mar 2017 - 01:26 düzenlendi
    Build Edilen BASH Komutları : 

    CC=gccCXX=g++
    PLATFORM = $(shell file /bin/ls | cut -d' ' -f3 | cut -d'-' -f1)BSD_VERSION = $(shell uname -v 2>&1 | cut -d' ' -f2 | cut -d'.' -f1)SVR_VERSION = $(shell cat __REVISION__)
    # default: libthecore libpoly libgame liblua libsql libserverkey game dbdefault: liblua libsql libgame libpoly libthecore game db @echo "--------------------------------------" @echo "Build Done" @echo "--------------------------------------"
    liblua: . $(MAKE) -C $@/.lua50 clean $(MAKE) -C $@/.lua50
    libsql: . @touch $@/Depend $(MAKE) -C $@ dep $(MAKE) -C $
    libgame: . @touch $@/src/Depend $(MAKE) -C $@/src dep $(MAKE) -C $@/src clean $(MAKE) -C $@/src
    libpoly: . @touch $@/Depend $(MAKE) -C $@ dep $(MAKE) -C $
    libthecore: . @touch $@/src/Depend $(MAKE) -C $@/src dep $(MAKE) -C $@/src clean $(MAKE) -C $@/src
    libserverkey: . @touch $@/Depend $(MAKE) -C $@ dep $(MAKE) -C $
    game: . @touch $@/src/Depend $(MAKE) -C $@/src dep $(MAKE) -C $@/src clean # $(MAKE) -C $@/src limit_time $(MAKE) -C $@/src $(MAKE) -C $@/src symlink
    db: . @touch $@/src/Depend $(MAKE) -C $@/src dep $(MAKE) -C $@/src clean $(MAKE) -C $@/src $(MAKE) -C $@/src symlink
    ver: @$(CC) -vver2: @$(CC) -v $(MAKE) -C game/src ver
    strip: $(MAKE) -C game/src strip $(MAKE) -C db/src strip
    all: @echo "--------------------------------------" @echo "Update Revision" @echo "--------------------------------------" @expr $(SVR_VERSION) + 1 > __REVISION__ @cat  __REVISION__
    @echo "--------------------------------------" @echo "Full Build Start" @echo "--------------------------------------"
    $(MAKE) -C liblua/.lua50 clean $(MAKE) -C liblua/.lua50
    @touch libsql/Depend $(MAKE) -C libsql dep $(MAKE) -C libsql clean $(MAKE) -C libsql
    @touch libgame/src/Depend $(MAKE) -C libgame/src dep $(MAKE) -C libgame/src clean $(MAKE) -C libgame/src
    @touch libpoly/Depend $(MAKE) -C libpoly dep $(MAKE) -C libpoly clean $(MAKE) -C libpoly
    @touch libthecore/src/Depend $(MAKE) -C libthecore/src dep $(MAKE) -C libthecore/src clean $(MAKE) -C libthecore/src
    @touch libserverkey/Depend $(MAKE) -C libserverkey dep $(MAKE) -C libserverkey clean $(MAKE) -C libserverkey
    @touch game/src/Depend $(MAKE) -C game/src dep $(MAKE) -C game/src clean # $(MAKE) -C game/src limit_time $(MAKE) -C game/src $(MAKE) -C game/src symlink # $(MAKE) -C game/src strip
    @touch db/src/Depend $(MAKE) -C db/src dep $(MAKE) -C db/src clean $(MAKE) -C db/src $(MAKE) -C db/src symlink # $(MAKE) -C db/src strip @echo "--------------------------------------" @echo "Full Build End" @echo "--------------------------------------"

    9x sürümlerinde olurken, 10 dan sonra olmamaktadır. ? gcc-g++ kaynaklı mıdır ?
  • asoptr dedi:
    9x sürümlerinde olurken, 10 dan sonra olmamaktadır. ? gcc-g++ kaynaklı mıdır ?
    Hem gcc hemde bağımlılık sorunları da vardır.  
    11 e göre Gcc yi ayarlasanız bile, bir sürü bağımlılıklar sorunu olur,  baştan beridir bunu demek istedim hep.
    O yüzden olanla devam ediniz derim, daha ilerisi ileri düzey bilgi gerektirir çünkü. 

  • Anladım.. Teşekkürler.. Her şey için...
  • Rica ederim, kolay gelsin. 
  • Soyle bir not bende geceyim. FreeBSD 11 de. Gcc6 surumu ile derlemeyi basarmislar. Bir tek oyuna giriste mysql sorun cikarmis ama guncel bir surum ile onuda asmislar.
    Fark olarakta sunu yazmislar sadece oyuna hizli baglanmislar. Rivayetler bu yonde. :)
    Rivayet diyorum. Cunku kurulum asamalarini paylasacagini soylemis ama ses seda yok. :)

  • 8100d1r0n dedi:
    Soyle bir not bende geceyim. FreeBSD 11 de. Gcc6 surumu ile derlemeyi basarmislar. Bir tek oyuna giriste mysql sorun cikarmis ama guncel bir surum ile onuda asmislar.
    Fark olarakta sunu yazmislar sadece oyuna hizli baglanmislar. Rivayetler bu yonde. :)
    Rivayet diyorum. Cunku kurulum asamalarini paylasacagini soylemis ama ses seda yok. :)

    Kaynağı nerede hocam bu rivayetin..
  • Uzgunum, oyunlar benim ilgimi cekmiyor.
  • asoptr dedi:
    Merhaba,

    FreeBSD 11.0 x32 Bit.

    Gerekli Güncellemeleri ve Port Kurulumu Yapıp Gmake Kurmama rağmen Build işleminde hata alıyorum. 

    >> /usr/sbin/pkg 

    Komutu Girildiğinde : pkg: not enough arguments

    Hatası alıyorum.

    ve bir çok lib hatası alıyorum.
    -------

    Ne Demek İstediğimi Anlamıyorsanız. Lütfen Bu Videodaki Yapılanların aynısını sorunsuz bir şekilde yapmak istiyorum. 

    Video : 


    Merhabalar, işim gereği bir süredir bu konulardan uzak kaldığımdan henüz görüyorum.

    Öncelikle şunu belirtmek isterim ki sorunun olduğu doğrudur ama çözüm için yanlış foruma gelmişsin çünkü konu tamamen oyunun sistemiyle ilgili eğer FreeBSD kaynaklı bir problem yaşıyor olsaydın kesinlikle doğru adreste olacaksın.

    Şimdi sorununa dönecek olursak bu problemin nedeni Metin2 Source dosyalarının GCC/G++ yazılımının 4.4 sürümüne göre hazırlanmış olmasıdır. Bu problemi düzeltmek için kullanmakta olduğun FreeBSD sürümüne en uygun olan GCC/G++ sürümüne göre Source üzerinde düzenlemeler yapmalısın. Bugün izin günümde bu yazıyı yazarken arkaplanda bende build denemeleriyle zaman geçirmekteyim FreeBSD 11.x olarak hem i386 hemde amd64 olmak üzere 2 sunucu üzerinde testler sağlıyorum ve şuan için GCC/G++ 4.9 sürümüne güncelleme sağladım. Şuan için son testte i386 olan cihaz takıldığından sonuç alamadım ve amd64 testine başlayamadım bu nedenle başarılı yada başarısız şeklinde bir yorumda bulunamasam da hata mesajları almadığımdan işlemin başarılı olduğunu düşünüyorum (sadece donanım yetersizliğinden makine yanıt veremiyor)...

    Sürüm güncellemesi için bu konuyu inceleyebilir ve daha fazlası için forumu kullanabilirsin.
Yorum yapmak için Oturum Açın yada Kayıt Olun .